Колеги, моля да ми дадете съвета си по следния казус:
Родители желаят да прехвърлят собствения си недвижим имот на сина си чрез покупко-продажба. Същите обаче имат непогасени данъчни задължения в размер на 750 лв./ведно с лихвите/, считано от 1998г. Необходимо ли е да платят целия размер на задълженията или могат да направят възражение за изтекла погасителна давност по отношение на данъка за период над 5г. и за лихвите за период над 3г. Това възражение как трябва да се релевира като няма заведено изпълнително дело от АДВ. Ще важи ли такова възражение пред нотариуса, тъй като погасителната давност по принцип погасява правото на принудително изпълнение на вземането.
И втори въпрос по същия казус:Майката е инвалид І група/сега над 90% загубена работоспособност/, считано от април 1998г. Същата обаче не е направила искане за намаляване на данъка съгласно разпоредбите на ЗМДТ. Може ли да направи такова искане сега за намаляване на данъка за миналия период от време?
Предварително благодаря!
- Дата и час: 02 Дек 2024, 20:59 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Родители желаят да прехвърлят собствения си имот на сина си
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
7 мнения
• Страница 1 от 1
Доклокото разбирам дължимият данък е точно за имота, който искат да прехвърлят.
За мен стоят няколко неща-до колко тези хора бързат с продажбата. Ако бързат-плащат и толкова.
Ако не- си правят възраженията, но вероятно никой данъчен служител /поне според мен/ няма да обърне внимание на тези възражения дори и да са основателни. Освен това от 2001г насетне няма изтекла давност.
Така, че ще трябва да заведете установителен иск, като по делото да установите, че не дължите данъка, което според мен за данъци за 2-3 години не си струва, като имам предвид данъчните оценки. Така че ваша е преценката в края на краищата или на клиента Ви.
За мен стоят няколко неща-до колко тези хора бързат с продажбата. Ако бързат-плащат и толкова.
Ако не- си правят възраженията, но вероятно никой данъчен служител /поне според мен/ няма да обърне внимание на тези възражения дори и да са основателни. Освен това от 2001г насетне няма изтекла давност.
Така, че ще трябва да заведете установителен иск, като по делото да установите, че не дължите данъка, което според мен за данъци за 2-3 години не си струва, като имам предвид данъчните оценки. Така че ваша е преценката в края на краищата или на клиента Ви.
- pitasht
- Активен потребител
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 19 Май 2006, 09:18
отг.
Ако данъците са относно този имот, най-вероятно ще ви откажат издаването на удостоверение за данъчна оценка. Обжалвайте този отказ пред кмета по реда на чл. 81 ДОПК като изложите възражението си за изтекла давност и поискайте отново издаването на удостоверението. Като подадете тази жалба чрез дирекция"Местни данъци и такси", възможно е да се осъзнаят и да преразгледат отказа си. В никакъв случай не плащайте, защото няма да Ви върнат парите.
*Пред нотариуса отивате с готов продукт - той не е орган, който Ви е определил задължението, нито пък ще го събира, за да правите възражението пред него, той просто иска да се увери, че са спазени законовите изисквания при сключването на сделките!
Инвалидността като основание за частично освобождаване трябва да се декларира при настъпването на това обстоятелство. Съмнявам се да възобновят производството на това основание и да намалят данъка.
*Пред нотариуса отивате с готов продукт - той не е орган, който Ви е определил задължението, нито пък ще го събира, за да правите възражението пред него, той просто иска да се увери, че са спазени законовите изисквания при сключването на сделките!
Инвалидността като основание за частично освобождаване трябва да се декларира при настъпването на това обстоятелство. Съмнявам се да възобновят производството на това основание и да намалят данъка.
- harmaiani
- Потребител
- Мнения: 194
- Регистриран на: 24 Фев 2006, 17:09
Благодаря Ви за съветите. Наистина дължимият данък е само за този имот. Освен това вторият въпрос го оставяме на страна, не само защото ЗМДТ определя 2месечен срок за заявяване на обстоятелството, но и защото размерът на данъка е незначителен в сравнение с таксата за битови отпадъци. Така че не си заслужава да се правят някакви постъпки в тази насока.
А относно първия въпрос не е ли възможно да бъде издадена данъчна оценка, в която да бъдат посочени и всички налични задълженвия и това на практика да препятства извършването на сделката ако посочената сума в оценката не бъде погасена изцяло.
А относно първия въпрос не е ли възможно да бъде издадена данъчна оценка, в която да бъдат посочени и всички налични задълженвия и това на практика да препятства извършването на сделката ако посочената сума в оценката не бъде погасена изцяло.
- anna2006
- Младши потребител
- Мнения: 25
- Регистриран на: 21 Окт 2006, 17:25
Току що разговарях с юрист от ТД на НАП, който заяви,че правото на възражение за изтекла погасителна давност може да се релевира с молба до "Местни данъци и такси", в която да се позоват на изтеклата погасителна давност за съответните периоди и тогава служителите са длъжни да примат възражението и да преизчислят дължимите данъци и лихви, които остават след направените възражения. Поне от НАП казаха,че постъпват така. Вероятно практиката е същата и при "Местни дан;и и такси".Ще проверим.
- anna2006
- Младши потребител
- Мнения: 25
- Регистриран на: 21 Окт 2006, 17:25
Между служителите на НАП и на данъчното в общината има планина разлика, но нека се пробва. Винаги може да се изненадаш и приятно, и неприятно.
Аз лично в нашата община се опитвах да декларирам новопостроен имот и умните служители казаха, че без акт 16 не може. Опитах се да кажа, че законът е променен и че за моята къща стига само акт 15, а те казаха "Е какви пък сте Вие дето за Вас важат други закони и нямало акт 16"
Накрая една служителка се смили над мен и ми позволи да си декларирам имота в срок, че иначе и глоба щях да плащам. Надявам се поне да са разбрали, че има промяна в закона.
Така, че между това, което е по закон и което правят служителите понякога има планина разлика.
Аз лично в нашата община се опитвах да декларирам новопостроен имот и умните служители казаха, че без акт 16 не може. Опитах се да кажа, че законът е променен и че за моята къща стига само акт 15, а те казаха "Е какви пък сте Вие дето за Вас важат други закони и нямало акт 16"
Накрая една служителка се смили над мен и ми позволи да си декларирам имота в срок, че иначе и глоба щях да плащам. Надявам се поне да са разбрали, че има промяна в закона.
Така, че между това, което е по закон и което правят служителите понякога има планина разлика.
- pitasht
- Активен потребител
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 19 Май 2006, 09:18
Съгласно ДОПК, вземанията на общините за такси, установени по основание със закон са публични вземания, а според ЗМДТ невнесените в срок общински такси се събират по реда на ГПК, като се установяват с актове съставени по АПК.
Погасените по давност вземания се отписват, но как ....
Издаването на удостоверение за данъчна оценка не е обвързано с наличие или липса на задължения към общината за имота по никакъв начин. /пред нотариуса това се декларира/.Това е начина на общината да си съберат сумите, но ако им напомните за административно - наказателната отговорност на длъжностно лице, което не издаде в срок надлежно поисканото удостоверение, или пък просто си подадете молбата, а те нека да намерят основание за отказ.
Възражението за изтекла давност може да се отправи пред кмета на общината /орган по приходите/ и той от своя страна да издаде заповед за отписване на погасените по давност вземания.
Погасените по давност вземания се отписват, но как ....
Издаването на удостоверение за данъчна оценка не е обвързано с наличие или липса на задължения към общината за имота по никакъв начин. /пред нотариуса това се декларира/.Това е начина на общината да си съберат сумите, но ако им напомните за административно - наказателната отговорност на длъжностно лице, което не издаде в срок надлежно поисканото удостоверение, или пък просто си подадете молбата, а те нека да намерят основание за отказ.
Възражението за изтекла давност може да се отправи пред кмета на общината /орган по приходите/ и той от своя страна да издаде заповед за отписване на погасените по давност вземания.
- zlasenova
- Младши потребител
- Мнения: 58
- Регистриран на: 22 Ное 2006, 11:54
7 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 40 госта