Не съм сигурен дали формулирам запитването правилно и дали това е правилният раздел на форума за такива неща, но прерових целият Закон за защита на потребитела и така и не намерих каквото търся.
Някой знае ли има ли законен краен срок за връщане на стока от сервиз за извънгаранционен ремонт? Цялата история е че закупих доста скъп ГСМ от верига Германос, занесах го там за ремонт с извънгаранционна повреда и след встъпването в сила на застраховката от 3лв която му бях направил при покупката въпросният телефон бе одобрен за безплатен ремонт... и така го ремонтират вече 9 месеца.
Мога ли по някакав начин законово да си потурся правата, те дори отказват да ми го върнат неотремонтиран... опавдават се че чакали части...
Благодаря ви предварително за информацията...
- Дата и час: 19 Дек 2024, 10:27 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
връщане на стока от сервиз за извънгаранционен ремонт?
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
6 мнения
• Страница 1 от 1
Re: връщане на стока от сервиз за извънгаранционен ремонт?
В тази ситуация и подобни според моята практика най-ефективна се оказва жалба до комисия за защита на потребителя, като може да намерите поделенията им в интернет. По принцип по закон трябва да се отговори до един месец на рекламацията.
По моя случай дадоха напълно нова машина за кафе. Потребителят бе чакал за ремонт два месеца и му отказваха да му върнат счупената машина /той искаше сам да я ремонтира/ защото били поръчали изключително рядка и скъпа част от Китай. Истината е, че са претоварени с рекламации, нямат квалифициран персонал за отстраняване на повредите и те мотаят. Често и на тях им излиза по евтино да ти заменят стоката с друга отколкото да ремонтират.
В жалбата пишете, че не си желаете вече телефона и искате или да Ви се върнат парите, които сте дали за него или да Ви се даде нов модел ако има в наличност.
Може да пишете че искате и парите си само. Предполагам тогава Германос ще се опитата да Ви убедят, че е много по-добре да Ви дадат друг чисто нов модел, защото никой не иска да дава пари, но дори и тогава може да настоявате за парите си.
Вярвам, че след жалбата ще имате бърз отговор.
По моя случай дадоха напълно нова машина за кафе. Потребителят бе чакал за ремонт два месеца и му отказваха да му върнат счупената машина /той искаше сам да я ремонтира/ защото били поръчали изключително рядка и скъпа част от Китай. Истината е, че са претоварени с рекламации, нямат квалифициран персонал за отстраняване на повредите и те мотаят. Често и на тях им излиза по евтино да ти заменят стоката с друга отколкото да ремонтират.
В жалбата пишете, че не си желаете вече телефона и искате или да Ви се върнат парите, които сте дали за него или да Ви се даде нов модел ако има в наличност.
Може да пишете че искате и парите си само. Предполагам тогава Германос ще се опитата да Ви убедят, че е много по-добре да Ви дадат друг чисто нов модел, защото никой не иска да дава пари, но дори и тогава може да настоявате за парите си.
Вярвам, че след жалбата ще имате бърз отговор.
- pitasht
- Активен потребител
- Мнения: 1363
- Регистриран на: 19 Май 2006, 09:18
Re: връщане на стока от сервиз за извънгаранционен ремонт?
Извинявам се предварително за осъзнато глупавият въпрос но аз след като пусна жалба до комисията за защита на потребителя тя отива именно там, не в Германос. Как и по какъвначин те изобщо ще разберат за нея, въобще какъв е радът на изпълнение на подобнонещо. В крайна сметка аз не искам да отидат някакви хора там и да ги санкционират, а просто да ми се върне въпросната вещ наи-накрая и то в работещо състояние...
- isildur
- Нов потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 20 Ное 2008, 15:37
Re: връщане на стока от сервиз за извънгаранционен ремонт?
isildur на 20 Ное 2008 04:25 pm
Извинявам се предварително за осъзнато глупавият въпрос но аз след като пусна жалба до комисията за защита на потребителя тя отива именно там, не в Германос. Как и по какъвначин те изобщо ще разберат за нея, въобще какъв е радът на изпълнение на подобнонещо. В крайна сметка аз не искам да отидат някакви хора там и да ги санкционират а просто да ми се върне въпросната вещ наи-накрая и то в работещо състояние...
Ако депозирате жалба в КЗП със сигурност агнето "няма да е цяло"! А във въпросната фирма със сигурност ще получат препис от жалбата ви, че и отговор нещо ще им искат. Ще има срещи... загуба на време, но пък може и да се споразумеете. При вс. положения обаче ще има санкция!
Но след девет?! нямате много варианти.
Другият начин е съдебен- но дали си струва?...
- Гост.
- Старши потребител
- Мнения: 9438
- Регистриран на: 25 Яну 2013, 17:33
Re: връщане на стока от сервиз за извънгаранционен ремонт?
Абе не знам комисията за защита на потребителя какво прави, но при мен имаше мълниеносен ефект. Просто в двуседмичен срок от жалбата машината беше сменена. не говоря за ремонт а за чисто нова машина.
Смешното беше, че повредата беше доста малка /машината си работеше/ но даваше лек дефект и наистина не можахме да разберем какво толкова правиха два месеца и половина да не я отремонтират.
Смешното беше, че повредата беше доста малка /машината си работеше/ но даваше лек дефект и наистина не можахме да разберем какво толкова правиха два месеца и половина да не я отремонтират.
- pitasht
- Активен потребител
- Мнения: 1363
- Регистриран на: 19 Май 2006, 09:18
Re: връщане на стока от сервиз за извънгаранционен ремонт?
всичко е трябвало да започне с вписване на повредата в дневника
за рекламации.имате ли приемен протокол защото някои фирми и
това не дават?
за рекламации.имате ли приемен протокол защото някои фирми и
това не дават?
- vetre
- Потребител
- Мнения: 388
- Регистриран на: 24 Юли 2008, 20:11
- Местоположение: скапана държава
6 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта