начало

Съдът премахна такси за адвокати на Столичната община – препятстват правото на защита Съдът премахна такси за адвокати на Столичната община – препятстват правото на защита

подлежи ли на съсебен контрол?

Дискусии и казуси в областта на административното право и процес
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


подлежи ли на съсебен контрол?

Мнениеот reg_reg1 » 29 Юни 2011, 22:16

Здравейте!
Закон за МВР :Чл. 189. (1) Професионалната кариера на държавния служител се основава на последователно израстване в следващата категория чрез конкурс и преминаване на съответна професионална подготовка.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 93 от 2009 г., в сила от 24.11.2009 г.) За израстване в категория А и за заемане на длъжност в тази категория конкурс не се провежда.

(3) Допускането до участие и класирането в конкурс за израстване в категория могат да бъдат обжалвани в 7-дневен срок пред министъра на вътрешните работи. Министърът се произнася в 7-дневен срок. Жалбата не спира конкурсната процедура. Решението по жалбата не подлежи на съдебен контрол.

(4) (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) Условията и редът за израстване в категория, както и в степените на категории Г и Е, се определят с наредба на министъра на вътрешните работи.


Предполагам, че "класирането" по ал.2, представлява някакъв протокол в който са подредени кандидатите. Гледах и наредбата - НАРЕДБА № IЗ-1013 ОТ 4 ЮЛИ 2006 Г.

Чл. 28. (1) Оценките от писмената работа, теста за оценка на делови, социални и комуникативни умения и интервюто се преобразуват по начин, указан в заповедта за обявяване на конкурса, като за всеки служител се изготвя крайна оценка от проведения конкурс.

(2) Оценките по ал. 1 важат само за конкретния конкурс.


Чл. 29. (1) На базата на показаните резултати комисията извършва класиране на служителите съобразно посочените в заявленията им длъжности.

(2) При равни крайни оценки предимство има служителят, получил повече точки при предварителната оценка с точковата система по приложение № 1. При наличие на равенство в точките предимство има служителят с по-голям професионален стаж в МВР. Ако и в този случай е налице равенство, предимство има служителят, който работи в основното структурно звено, в рамките на което е длъжността.

(3) Служителите нямат право да променят посочените от тях длъжности или подреждането им по предпочитания след подаване на заявлението за участие в конкурса.


Чл. 30. (1) Служителите могат да обжалват допускането до участие в конкурса и класирането в срока и по реда, определен в чл. 189, ал. 3 ЗМВР.

(2) Жалбата по ал. 1 се подава до министъра на вътрешните работи чрез конкурсната комисия и се завежда в регистратурите на структурните звена по месторабота на кандидата или към органа, организирал конкурса.

(3) Седемдневният срок за подаване на жалбата тече от деня, следващ датата на обявяване на списъците за допускане до участие или за класирането в електронната страница на дирекция "Човешки ресурси" - МВР, в МПД на министерството.

(4) Дирекция "Човешки ресурси" - МВР, изготвя становище по жалбата до министъра на вътрешните работи.


Чл. 31. В 7-дневния срок за обжалване на класирането служителите имат право да се откажат от участие в конкурса, като отказът е окончателен.


Чл. 32. (1) След изтичане на срока за обжалване и решаване на жалбите от министъра на вътрешните работи комисията изготвя окончателното класиране.

(2) Спечелилите конкурса се изпращат на курс за повишаване на професионалната квалификация.

(3) На успешно завършилите курса по ал. 2 министърът на вътрешните работи присъжда новата категория и служителите се назначават на съответните длъжности от органа по назначаване.

(4) Незавършилите курса за повишаване на професионалната квалификация прекратяват участието си в процедурата по израстване в категория и продължават работата си в предишната категория и длъжност.

(5) Държавните служители, спечелили конкурс за израстване в категория Г, които са придобили степен на висше образование по специалностите: защита на националната сигурност, противодействие на престъпността и опазване на обществения ред и пожарна и аварийна безопасност, чрез задочна форма на обучение в Академията на МВР, не подлежат на съответната професионална подготовка за категория Г.




Предполагам че това "класиране" което може да се обжалва съгласно чл. 189, ал.3 ЗМВР представлява някакъв протокол в който са подредени кандидатите. След като това класиране, подлежи на обжалване само пред Министъра на ВР, а неговото произнасяне не подлежи на съдебен контрол, ДА РАЗБИРАМ ЛИ, ЧЕ НЕ ПОДЛЕЖИ НА СЪДЕБЕН КОНТРОЛ И АКТА С КОЙТО ДАДЕН КАНДИДАТ Е НАЗНАЧЕН. Може ли неназначения кандидат да обжалва конкурса по съдебен ред???Предполагам, че след това класиране, би следвало да се издаде някаква заповед - била на Министъра или на някой Директор, с който съответният кандидат се назначава.
Нали съгласно чл.120, ал.2 КРБ, всеки административен акт подлежи на съдебен контрол, ако в закон не е предвидено друго.
Според мен няма пречка заповедта с която се назначава спечелилия кандидат да бъде обжалвана пред съда, както всеки инд. адм. акт.
Ако някой има и съдебна практика по въпроса, моля да я постне.
Благодаря!
reg_reg1
Потребител
 
Мнения: 101
Регистриран на: 17 Яну 2011, 22:38

Re: подлежи ли на съсебен контрол?

Мнениеот sadiata » 07 Юли 2011, 23:21

Чл.120 ал.2 от КРБ съдържа обща клауза за обжалваемост на административните актове,освен ако в закон е предвидено друго. Тази клауза е възпроизведена и в Административно процесуален кодекс. Както се посочи не подлежат на обжалване актовете ,когато това е предвидено в закон. В този смисъл Заповедта за назначаване на спечелилия конкурса кандидат подлежи на съдебен контрол на общо основание съобразно конституционната повеля на Чл.120 ал.2 от КРБ.В този смисъл има и тълкувателно решение на ВАС от 2010 година. Протокола за класиране на кандидатите е процедурен акт по смисъла на чл.21 ал.5 от АПК и няма самостоятелно правно значение,поради което не подлежи на самостоятелен съдебен контрол за законосъобразност,тъй като на такъв контрол ще подлежи крайния административен акт за назначаването на спечелилия конкурса кандидат. Тук може би е уместно да се засегне въпроса за правния интерес от обжалване на акта по назначаването. Всеки участник в конкурса има пряк и личен интерс да обжалва административния акт по назначаването,което е обусловено от неговото надлежно участие.Т.е участието е една от предпоставките за възникване на правния интерес от съдебно обжалване на акта по назначаване.
sadiata
Потребител
 
Мнения: 158
Регистриран на: 05 Авг 2009, 15:50

Re: подлежи ли на съсебен контрол?

Мнениеот reg_reg1 » 14 Юли 2011, 20:42

Много Ви благодаря!
reg_reg1
Потребител
 
Мнения: 101
Регистриран на: 17 Яну 2011, 22:38


Назад към Административно право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта


cron