Страница 1 от 1

Под наем магазин за офис-нужна ли е промяна на статута?

МнениеПубликувано на: 29 Май 2014, 03:34
от leksik
Привет!
Казусът е следния:
Новопостроена жилищна сграда партерния етаж, на която е представен от магазини- всички заложени по проект като магазини за търговия с промишлени стоки! Етажът над него е офис етаж(ако има някакво значение!?).

За един от магазините се явява кандидат - наемател, който иска да наеме магазина за офис за бързи кредити!
В този случай необходимо ли е да се сменя статута на магазина?
Ако Да каква е процедурата и кой я върви-наемателят или наемодателя?
Предварително благодаря за отговорите Ви!

Re: Под наем магазин за офис-нужна ли е промяна на статута?

МнениеПубликувано на: 29 Май 2014, 12:26
от bgarch
Да, от магазин в офис следва да се променя предназначението (кодове съответно 550 и 660).
Процедурата се върши от възложителя по смисъла на ЗУТ, който е собственикът на имота.
Процедурата е дълга, сложна и скъпа. За ориентация вижте тази тема:
viewtopic.php?f=26&t=57960

Re: Под наем магазин за офис-нужна ли е промяна на статута?

МнениеПубликувано на: 29 Май 2014, 15:59
от emilgrigorov
Нещо притиска ли Ви да промените статутът?

Сега се обсъждат промени в ЗУТ,:
В чл.151 се създават нови точки 12 и 13 - В случая се касае за допълващи елементи - барбекюта, перголи, чешми и беседки, елементи на вертикалната планировка, както и промяна на предназначение на обект без СМР. Посочените обекти в голямата си част са готови търговски елементи, които се поставят върху терена, без извършване на строителни дейности, изискващи инвестиционен проект. Имат второстепенни функции, не изискват специална квалификация за изграждането си и не подлежат на въвеждане в експлоатация. Целта е облекчаване на процедурите и отпадане на разрешителния режим.

Re: Под наем магазин за офис-нужна ли е промяна на статута?

МнениеПубликувано на: 10 Юни 2014, 19:02
от vdggbg
Нека кандидат - наемателят да нарече обекта си "магазин за продажба на пари" - и готово! Няма нужда да променя предназначението съобразно недотам измислените кодове по наредба № 3.

Re: Под наем магазин за офис-нужна ли е промяна на статута?

МнениеПубликувано на: 10 Юни 2014, 19:06
от julyanvonemona
vdggbg написа:Нека кандидат - наемателят да нарече обекта си "магазин за продажба на пари" - и готово! Няма нужда да променя предназначението съобразно недотам измислените кодове по наредба № 3.

Колега пусни малко фъндък относно коя е тази наредба №3 и дали накрая в преходните разпоредби пише че е по приложението на ЗУТ или не, защото...............

Re: Под наем магазин за офис-нужна ли е промяна на статута?

МнениеПубликувано на: 08 Юли 2016, 19:30
от cmegi
Здравейте!
Имам въпрос относно промяна на статут на помещение при следните обстоятелства:
Помещението е преустроен апартамент на първи етаж в етажна собственост.Има статут на магазин, необходима е промяна в офис.Необходимо ли е издаване на нови проекти, необходимо ли е съгласие на живущите като входа на помещението е по съпала изградени извън общия вход на блока.
Благодаря!

Re: Под наем магазин за офис-нужна ли е промяна на статута?

МнениеПубликувано на: 09 Юли 2016, 17:45
от jhoro
cmegi написа:Здравейте!
Имам въпрос относно промяна на статут на помещение при следните обстоятелства:
Помещението е преустроен апартамент на първи етаж в етажна собственост.Има статут на магазин, необходима е промяна в офис.Необходимо ли е издаване на нови проекти, необходимо ли е съгласие на живущите като входа на помещението е по съпала изградени извън общия вход на блока.
Благодаря!

С отделен вход или без - не е нужно съгласие.
Чл. 38. (5) Самостоятелни обекти за нежилищни нужди, изградени в заварена сграда, могат да се преустройват и да променят предназначението си по общия ред, без да се изисква съгласието на собствениците в етажната собственост, при условие че се спазват изискванията на чл. 185, ал. 1, т. 2 - 4 и не се допуска наднормено шумово и друго замърсяване. Ако не са налице тези условия, се спазват изискванията на чл. 185, ал. 2 и 3.