Страница 1 от 1

закони, уреждащи рекламната дейност

МнениеПубликувано на: 10 Ное 2008, 12:09
от s_krusteva
Драги юристи, можете ли да ме насочите към закони, които уреждат рекламната дейност на територията на РБ? Зная, че не съществува специален закон за тази дейност, но в някои се споменава. Единствените, които зная, са Закон за радиото и телевизията и Закон за лекарствените средства. Ще ви бъда много благодарна ако посочите някой друг нормативен акт. Надявам се, че не мислите че "прося безплатни консултации". Държа да отбележа, че имам да правя курсова работа на тази тема, а не се занимавам с рекламна дейност.
Извинявам се за това, че публикувам темата в "Авторско право", но не намерих друг раздел, в който тя се вписва. Моля администраторите да я преместят в по-подходящ раздел, ако има такъв.
Благодаря предварително!

Re: закони, уреждащи рекламната дейност

МнениеПубликувано на: 11 Ное 2008, 12:28
от Standbay
КОДЕКС на международното частно право
КОДЕКС за застраховането
ЗАКОН за вероизповеданията
ЗАКОН за ветеринарномедицинската дейност
ЗАКОН за гражданското въздухоплаване
ЗАКОН за далекосъобщенията
ЗАКОН за държавния печат и националното знаме на Република България
ЗАКОН за защита на конкуренцията
ЗАКОН за защита на потребителите
ЗАКОН за защита на растенията
ЗАКОН за защита от вредното въздействие на химичните вещества и препарати (Загл. изм. - ДВ, бр. 114 от 2003 г.)
ЗАКОН за здравето
ЗАКОН за избиране на Велико Народно събрание
ЗАКОН за избиране на Велико Народно събрание
ЗАКОН за избиране на членове на Европейския парламент от Република България
ЗАКОН за контрол върху наркотичните вещества и прекурсорите
ЗАКОН за корпоративното подоходно облагане
ЗАКОН за лекарствата и аптеките в хуманната медицина (Загл. изм. - ДВ, бр. 10 от 2000 г.)
ЗАКОН за лекарствените продукти в хуманната медицина
ЗАКОН за местните данъци и такси
ЗАКОН за потребителския кредит
ЗАКОН за пощенските услуги
ЗАКОН за публичното предлагане на ценни книжа
ЗАКОН за радиото и телевизията
12. "Реклама" е всяко публично съобщение, включено в програмата на радио- или телевизионен оператор, във връзка с търговия, работа, занаят или професия, имащо за цел да насърчи продажбата, покупката или наемането на стока или услуга, включително на недвижима собственост, да съдейства за популяризирането на кауза или идея или да предизвика друг ефект, желан от рекламиращия. За това съобщение на рекламодателя е предоставено време в програмата срещу заплащане или друго подобно възнаграждение. Този вид публично съобщение не включва телевизионния пазар:
а) (изм. - ДВ, бр. 81 от 1999 г.) "скрита реклама" е представяне чрез аудио- или визуални средства на стоки, услуги или на името, марки и дейността на производител на стоки и услуги в предавания, които не са предназначени за рекламиране, и което представяне може да въведе в заблуждение аудиторията;
б) "средства за подсъзнателни внушения в рекламата" са индиректни специфични (включително и технически) методи за рекламиране, които не са обозначени като реклама и не се разпознават от аудиторията, като: използване на двадесет и пети кадър, излъчване на инфразвук и други подобни. Тези средства формират подсъзнателна психическа реакция и нагласа в аудиторията към рекламираните стоки, услуги и т.н.

ЗАКОН за рибарството и аквакултурите
ЗАКОН за трансплантация на органи, тъкани и клетки
ЗАКОН за туризма
ЗАКОН за тютюна и тютюневите изделия
ЗАКОН за устройство на територията
ЗАКОН за физическото възпитание и спорта
ЗАКОН за филмовата индустрия
ЗАКОН за фуражите
ЗАКОН за хазарта
ЗАКОН за храните

Re: закони, уреждащи рекламната дейност

МнениеПубликувано на: 11 Ное 2008, 15:19
от s_krusteva
Благодаря Ви много, Stanbay! Не съм се и надявала на толко изчерпателен отговор. :)