Банката не ми въстановява сума открадната от сметката!
Публикувано на: 20 Апр 2023, 18:24
Здравейте. Моля за помощ, тези които имат познания по следният казус:
Януари (13.01 Петък) правя резервация за нощувка в Турция през Booking.com (204лв с опция плащане на място).
16.01 Понеделник ми се обаждат от отдела по безопасност на ДСК Банк и ме питат дали аз прехвърлям сума от 2422.85лв към турски получател...
Казах, че не съм купувал/плащал нищо за такава сума и не прехвърлям такава сума. Че това е или грешка или кражба и че единствено в петък съм резервирал нощувка в Букинг, но това може изобщо да няма отношение по това теглене на пари от сметката ми.
Съответно по телефона блокирахме картата, а след 15мин бях в банков офис и написах оспорване на транзакцията.
Банката остави сумата, като блокирана в сметката ми, а аз говорих отново с оператор, за това, че тези пари не трябва да отиват никъде...
След 2 дена банката изпрати парите към получателя !!!
В такива слуаи хора, които са подавали оспорване ми казаха че до 2-3 седмици им връщат парите...
Звънях на хотела и турската финансова фирма през която минава сумата, писах на букинг ...
Всеки вдига рамена и казва, че парите не са при него ...
Да разследвам и търся контакт не е мое задължение, очаквах че това е работа на банката. Срокът който ми казаха за оспорването е 30 дена.
Минаха 30 дена и говорих с менаджер в офис, каза ми че са пуснали оспорване и трябва да изчакам още 15 дена.
След тези 45 дена, пак говорих и ми казаха че срокът е 90 дена.
Тези 90 дена изтекоха преди 1 седмица ... Пари няма и никой не ме уведомява какво се случва ...
В интернет прочетох, че банките са длъжни да осигурят защита и да въстановят сума в рамките на 30-90 дни ...
Ходих на консултация при адвокат и той ми каза, че всъщност банката не била длъжна да ми пази парите и че трудно бих завел дело срещу нея за да си получа парите !!!
Това е поредният абсурд, да кажеш че някой ти краде парите и банката да ги изпрати, а ти да не можеш да направиш нищо ...
Моля ако някой е запознат с банковите закони да помогне !
Януари (13.01 Петък) правя резервация за нощувка в Турция през Booking.com (204лв с опция плащане на място).
16.01 Понеделник ми се обаждат от отдела по безопасност на ДСК Банк и ме питат дали аз прехвърлям сума от 2422.85лв към турски получател...
Казах, че не съм купувал/плащал нищо за такава сума и не прехвърлям такава сума. Че това е или грешка или кражба и че единствено в петък съм резервирал нощувка в Букинг, но това може изобщо да няма отношение по това теглене на пари от сметката ми.
Съответно по телефона блокирахме картата, а след 15мин бях в банков офис и написах оспорване на транзакцията.
Банката остави сумата, като блокирана в сметката ми, а аз говорих отново с оператор, за това, че тези пари не трябва да отиват никъде...
След 2 дена банката изпрати парите към получателя !!!
В такива слуаи хора, които са подавали оспорване ми казаха че до 2-3 седмици им връщат парите...
Звънях на хотела и турската финансова фирма през която минава сумата, писах на букинг ...
Всеки вдига рамена и казва, че парите не са при него ...
Да разследвам и търся контакт не е мое задължение, очаквах че това е работа на банката. Срокът който ми казаха за оспорването е 30 дена.
Минаха 30 дена и говорих с менаджер в офис, каза ми че са пуснали оспорване и трябва да изчакам още 15 дена.
След тези 45 дена, пак говорих и ми казаха че срокът е 90 дена.
Тези 90 дена изтекоха преди 1 седмица ... Пари няма и никой не ме уведомява какво се случва ...
В интернет прочетох, че банките са длъжни да осигурят защита и да въстановят сума в рамките на 30-90 дни ...
Ходих на консултация при адвокат и той ми каза, че всъщност банката не била длъжна да ми пази парите и че трудно бих завел дело срещу нея за да си получа парите !!!
Това е поредният абсурд, да кажеш че някой ти краде парите и банката да ги изпрати, а ти да не можеш да направиш нищо ...
Моля ако някой е запознат с банковите закони да помогне !