Купен през OLX телефон се оказа на лизинг
![Мнение Мнение](./styles/IDLaunch_Blue/imageset/icon_post_target.gif)
Здравейте,
В края на октомври си купих скъпия телефон Samsung Galaxy S24 Ultra малко по-евтино през OLX.
Продавачката го продаваше чисто нов, неотварян, с преглед и тест. В офиса на Еконт му видях IMEI номера, проверих, че е оригинален, отворих го, включих го и проверих, че работи.
Занасяйки го вкъщи, обаче, на самия телефон ми излезе съобщение, че е взет на лизинг към Йетел и ако не се плащат редовно вноските, Йетел ще ми заключи дистанционно основни функции на телефона, чрез нещо наречено Samsung Knox.
Разбира се, ядосах се и се обадих на продавачката - защо ми продава нещо, което не е нейна собственост, а на Йетел? Тя ми отвърна "СПОКОЙНО, ЩЕ СЕ ПЛАЩА, всички взимат на лизинг и ги продават!".
Пих студена вода и продължих да го използвам (това предупреждение излиза само при рестарт на апарата). До тази сутрин, 4 месеца по-късно, когато се събудих със следното съобщение:
![Изображение](https://i.postimg.cc/G279ydvB/Screenshot-2025-02-08-134310.png)
Та въпросът ми е какво мога да направя в случая? Аз съм си платил устройството, а ще ми го заключат! Мога ли да я съдя? Мога ли да се обърна за нещо към Йетел?
В края на октомври си купих скъпия телефон Samsung Galaxy S24 Ultra малко по-евтино през OLX.
Продавачката го продаваше чисто нов, неотварян, с преглед и тест. В офиса на Еконт му видях IMEI номера, проверих, че е оригинален, отворих го, включих го и проверих, че работи.
Занасяйки го вкъщи, обаче, на самия телефон ми излезе съобщение, че е взет на лизинг към Йетел и ако не се плащат редовно вноските, Йетел ще ми заключи дистанционно основни функции на телефона, чрез нещо наречено Samsung Knox.
Разбира се, ядосах се и се обадих на продавачката - защо ми продава нещо, което не е нейна собственост, а на Йетел? Тя ми отвърна "СПОКОЙНО, ЩЕ СЕ ПЛАЩА, всички взимат на лизинг и ги продават!".
Пих студена вода и продължих да го използвам (това предупреждение излиза само при рестарт на апарата). До тази сутрин, 4 месеца по-късно, когато се събудих със следното съобщение:
![Изображение](https://i.postimg.cc/G279ydvB/Screenshot-2025-02-08-134310.png)
Та въпросът ми е какво мога да направя в случая? Аз съм си платил устройството, а ще ми го заключат! Мога ли да я съдя? Мога ли да се обърна за нещо към Йетел?