начало

Съдът премахна такси за адвокати на Столичната община – препятстват правото на защита Съдът премахна такси за адвокати на Столичната община – препятстват правото на защита

Обжалвне на НП

Дискусии и казуси в областта на административното право и процес
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Обжалвне на НП

Мнениеот city24 » 03 Юли 2009, 21:42

Ако едно НП не е подписано от длъжностно лице, т.е. НП е незаконосъобразено и същия този акт е за сума под обжалваемия минимум може ли да се оспорва неговата законосъобразност.

Пиша тази тема, защото преди няколко дни попаднах на подобна тема в която незаконосъобразен акт не може да се обжалва само, защото е за сума по-малка от обжалваемия минимум. Моля , ако някой се сети за тази тема и я намери, да копира линка тук.
Благодаря!
city24
Потребител
 
Мнения: 179
Регистриран на: 04 Мар 2009, 13:05

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот Гост. » 04 Юли 2009, 00:01

Ти защо не пишеш директно в темата?
Заглавието и, по памет, необжалваемият минимум- ниша за произвол.
Гост.
Старши потребител
 
Мнения: 9438
Регистриран на: 25 Яну 2013, 17:33

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот Imperator » 04 Юли 2009, 16:17

city24 написа:Ако едно НП не е подписано от длъжностно лице, т.е. НП е незаконосъобразено и същия този акт е за сума под обжалваемия минимум може ли да се оспорва неговата законосъобразност.

Пиша тази тема, защото преди няколко дни попаднах на подобна тема в която незаконосъобразен акт не може да се обжалва само, защото е за сума по-малка от обжалваемия минимум. Моля , ако някой се сети за тази тема и я намери, да копира линка тук.
Благодаря!

Може даже да се обжалва самия АУАН, за да няма произвол. Няма пречки да се обжалва като нищожен акт. Как ще процедира съдът - ами той е длъжен със служебна проверка на нищожността по АПК.Значи, че би било редно да мине.
Imperator
Потребител
 
Мнения: 739
Регистриран на: 19 Окт 2001, 13:12
Местоположение: Варна

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот Гост. » 04 Юли 2009, 16:22

„Невежеството е нощ в ума, нощ безлунна и беззвездна.“
Цицерон

:lol: :lol:
Гост.
Старши потребител
 
Мнения: 9438
Регистриран на: 25 Яну 2013, 17:33

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот plamen_penev » 04 Юли 2009, 17:28

Абе верно ли е това дето го разправя Imperator, че можело да се обжалва в съда АУАН-а? :roll:
Ама какъв ник си е сложил само, а? :lol:
plamen_penev
Активен потребител
 
Мнения: 1388
Регистриран на: 13 Май 2007, 17:01
Местоположение: Пловдив

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот Imperator » 04 Юли 2009, 18:06

plamen_penev написа:Абе верно ли е това дето го разправя Imperator, че можело да се обжалва в съда АУАН-а? :roll:
Ама какъв ник си е сложил само, а? :lol:

ПЛАМЕНЕ!
Сега чети внимателно. НИК-а си има обяснението към регистрицията от 19.10.2001 г. Според Решение №21 на Конституционния съд от 1995 г., на обжалване подлежат ВСИЧКИ административни актове, включително и вътрешоправните. Пробвай да обжалваш АУАН, от полоцията ще ти отговорят, че не може, защото я карат от време оно както беше. Ти си депозирай Жалбата, а като не отговорят, сезирай Ад.Съд, те да я изискат. Но се мотивирай с това Решение, което има сила по отношение на всички.УСПЕХ!! Нали е Акт за ...АДМИНИСТРАТИВНО ....и т.н, той все пак е акт!! Аз имах два подобни случая, един във Враца и един в Бургас; на приятел юрист подсказах и той беше изумен от ефекта. От полицията в Бургас се извиниха, просто се изкефих. Това знам, понеже знам по какви основни въпроси вървеше критиката срещу старата ни конституция от 1971, в дебатите бях първи.
Imperator
Потребител
 
Мнения: 739
Регистриран на: 19 Окт 2001, 13:12
Местоположение: Варна

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот REVOLUTION » 04 Юли 2009, 18:36

Хахахахахаххахахахахахаххахахах :lol: :lol: :lol: .Пенев , не е учил право ама много повече разбира от право , отколкото незавършилия студент(по неговите собствени думи)-император... :lol:
REVOLUTION
Активен потребител
 
Мнения: 4455
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 11:26
Местоположение: гр.Пловдив

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот plamen_penev » 04 Юли 2009, 18:45

Хм...
ПП Ами да! Прочетох го това КР 21/1995 REVOLUTION... Така е! КС е казал "всички" и при това е отказал да разглежда етимологията на тази дума, очевидно смятайки я за ноторна... Но е разгледал подробно взаимовръзките. Излиза, че наистина мога да си грабна АУАН-а и без да се обяснявам с катаджиите, например, не чакайки да ми бъде издадено НП да отида в съда и да го атакувам... Ако не съм карал с превишена скорост, разбира се :)
Последна промяна plamen_penev на 04 Юли 2009, 19:06, променена общо 1 път
plamen_penev
Активен потребител
 
Мнения: 1388
Регистриран на: 13 Май 2007, 17:01
Местоположение: Пловдив

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот Imperator » 04 Юли 2009, 19:04

Пламене,
Не бива да се съмняваш след като има Решение на КС. Просто пробвай. Винаги има първи път или веднъж. Революшъна нещо се кефи да спори с чен, ама той пръв нарушава тук някои правилца. Той е младо момче аджемийче, взел диплома за юрист и вероятно си е въобразил, че е хванал Мойсей за шлифера.
Аз те бях помолил да не ме наричаш Император, може просто Гришотски.
Imperator
Потребител
 
Мнения: 739
Регистриран на: 19 Окт 2001, 13:12
Местоположение: Варна

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот plamen_penev » 04 Юли 2009, 19:09

Изпревари ме Гришотски! Виж по-горе! :)
За REVOLUTION не си прав! Аз му харесвам мисленето... А и не е хубаво да се обиждаме тук, нали? Иначе ще заприличаме на dоnna... или mi_lena... и др.
plamen_penev
Активен потребител
 
Мнения: 1388
Регистриран на: 13 Май 2007, 17:01
Местоположение: Пловдив

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот Гост. » 04 Юли 2009, 19:20

Боже... поредната глупост. Писна ми от това. Пенев, я слез на земята и помисли- как ще обжалваш АУАН- правна възможност за това липсва.
Чети и мисли!

Решение № 21 от 26.X.1995 г. на КС на РБ по конст. д. № 18/95 г.
Държавен вестник, бр. 99/95 г.
чл. 120, ал. 2 Конституция на РБ
------------------------

Конституционният съд в състав: председател - Асен Манов, и членове: Младен Данаилов, Милчо Костов, Цанко Хаджистойчев, Станислав Димитров, Иван Григоров, Пенчо Пенев, Тодор Тодоров, Александър Арабаджиев, Георги Марков, при участието на секретар-протоколиста Силвия Василева разгледа в закрито заседание на 26 октомври 1995 г. конституционно дело № 18 от 1995 г., докладвано от съдията Тодор Тодоров.

Делото е образувано на 12 юли 1995 г. по искане на главния прокурор на Република България. Иска се задължително тълкуване на разпоредбата на чл. 120, ал. 2 от Конституцията на Република България. Поставеният в искането въпрос е "подлежат ли на атакуване пред съдилищата всички административни актове, включително и тези, които по своя характер не са нормативни или индивидуални".

С определение от 17 юли 1995 г. Конституционният съд е допуснал за разглеждане по същество искането. Като заинтересувани страни са конституирани Народното събрание, президентът, Министерският съвет и Върховният съд.

В предоставения от съда четиринадесетдневен срок са постъпили две становища от Народното събрание, изготвени съответно от Съвета по законодателството и от Комисията по устройството и дейността на държавните органи. По същество се касае за едно становище, тъй като становището на Комисията по устройството и дейността на държавните органи само "изцяло подкрепя изложените съображения и аргументи в становището на Съвета по законодателството".

В срока е постъпило и становище на Министерския съвет на Република България.

Представено е и становище на главния прокурор на Република България.

В становището на Народното събрание изрично се приема, че "съгласно чл. 120, ал. 2 от Конституцията гражданите и юридическите лица могат да обжалват пред съдилищата всички видове и категории административни актове, които засягат техни субективни права или законни интереси.

Не подлежат на съдебно обжалване административните актове, чиято необжалваемост пред съдилищата произтича от Конституцията, които са изрично посочени в закон, които не засягат субективни права или законни интереси на граждани или юридически лица, както и висшите правителствени актове." Под "висши правителствени актове" в случая се разбират тези актове, които имат "чисто или предимно политически характер".

Според становището на Министерския съвет нормативните административни актове, приемани от Министерския съвет и отделни министри съобразно тяхната компетентност, както и индивидуалните административни актове, издавани от министри, подлежат на съдебно обжалване.

Отрича се възможността за съдебно обжалване на индивидуалните административни актове на Министерския съвет, а също и на "актовете, адресирани до субекти, пряко подчинени на органа, издал акта".

В становището на главния прокурор се поддържа, че "на съдебен контрол подлежат и административните актове, отправени до по-ниските звена на администрацията, при изпълнението на които се създават права и засягат интереси на граждани и юридически лица".

За да постанови решението си, Конституционният съд взе предвид следното:
1. С разпоредбата на чл. 120, ал. 2 от Конституцията е възприет принципът на общата клауза за обжалване на всички административни актове пред съдилищата. Разпоредбата на чл. 120, ал. 2 от Конституцията гласи: "Гражданите и юридическите лица могат да обжалват всички административни актове, които ги засягат, освен изрично посочените със закон." Тук се урежда единствено възможността за съдебно обжалване съгласно систематичното тълкуване на нормата. В предходната алинея на същия член е уредена компетентността на съдилищата да осъществяват контрол за законност на актове и действия на административните органи.

Съдът вече е имал възможност да отбележи, че конституционно установеният контрол за законност върху актовете и действията на административните органи е израз на правозащитната функция на правовата държава. Чрез нея се осъществява принципът на законността в сферата на държавното управление - чл. 4, ал. 1 от Конституцията. При издаването на административни актове държавните органи са задължени да спазват Конституцията и законите на страната. Съдебният контрол, предвиден в чл. 120 от Конституцията, изразява цялостното обвързване на упражняването на държавната власт от нормите на правото - Решение на Конституционния съд № 13 от 22 юли 1993 г. по к. д. № 13 от 1993 г. (ДВ, бр. 65 от 1993 г.). Правозащитната функция тук осигурява законосъобразното упражняване на държавната власт. Съдебният контрол над административните актове е в интерес на държавата и нейните органи.

Едновременно с това чрез съдебния контрол се конкретизира в областта на административното правораздаване основният принцип на съдебна защита на правата и законните интереси на гражданите и юридическите лица - чл. 117, ал. 1 от Конституцията. Правозащитната функция на правовата държава в този случай ограничава и възможната злоупотреба с власт от страна на държавните органи - явление, срещано и в държави с развита конституционна демокрация.
2. Разпоредбата на чл. 120, ал. 2 от Конституцията урежда правото на съдебна защита на гражданите и юридическите лица срещу административни актове, които ги засягат. В тази разпоредба са съединени обективно две различни по характер конституционни норми - процесуалноправна, която определя кръга на активно легитимираните да търсят съдебна защита лица, и материалноправна, която сочи конституционноправните критерии за съдебна обжалваемост на административните актове. Задължително конституционно условие е обжалваният акт да засяга лицето, което го обжалва. Наличието на такова "засягане" е необходимото условие за възникване на процесуален правен интерес от съдебно обжалване.

За да се изясни съдържанието на това "засягане", разпоредбата на чл. 120, ал. 2 от Конституцията трябва да се тълкува в неразривна връзка и с чл. 56 от Конституцията. В чл. 56 е уредено основното право на защита на всеки гражданин "когато са нарушени или застрашени негови права или законни интереси". Административният акт "засяга" по смисъла на чл. 120, ал. 2 от Конституцията граждани и юридически лица, когато нарушава или застрашава техни права или законни интереси. Това обективно нарушаване или застрашаване на субективно право или законен интерес на гражданин или юридическо лице е материалноправното основание за включване на административния акт в кръга на съдебно обжалваемите актове. Практически това "засягане" се обективира в нарушаване на правна норма от по-висок ранг, която обжалваният административен акт нарушава. Същевременно това материалноправно основание легитимира процесуалноправния интерес от съдебното обжалване на административния акт. Недопустимо е обжалването на акта от лице, чиито права или законни интереси не са нарушени или застрашени.

Систематичното място на чл. 120, ал. 2 от Конституцията в главата за съдебната власт може да се обясни с разглеждането на съдебното обжалване като въпрос на процедура. Тази процедура е в компетенциите на съдебната власт. Едновременно с това следва да се отчете, че с чл. 120, ал. 2 се разширява кръгът на оправомощените субекти - включени са и юридическите лица. Поради тази причина чл. 120, ал. 2 надхвърля систематичните граници на главата за основните права и задължения на гражданите, където е разположен чл. 56 от Конституцията.
3. Разпоредбата на чл. 120, ал. 2 от Конституцията обхваща "всички административни актове" без оглед на техния характер и теоретична квалификация. В този смисъл е и разпоредбата на чл. 9, ал. 2 от Закона за съдебната власт, където се говори за "всеки" административен акт. Изключването на даден административен акт от кръга на съдебно обжалваемите актове може да стане само чрез закон - чл. 120, ал. 2 in fine от Конституцията. Това разбиране вече е изразено изрично от Конституционния съд в мотивите му към цитираното по-горе решение от 1993 г.

Не е необходимо Конституционният съд да се спира на етимологичното и семантичното тълкуване на израза "всички" в чл. 120, ал. 2 от Конституцията. Езиково и логически думата "всички" означава "без изключение". Изключение се допуска само въз основа на изрична законова разпоредба, но не и според вида на акта. Както личи от изказванията на народните представители при обсъждането на конституционната разпоредба (Седмо Велико Народно събрание, Стенографски дневници 1990 - 1991, 175 заседание, София, 1992 г., с. 256 - 263), изразената в конституционната норма воля е насочена към възприемане на принципа на съдебно обжалване на всички административни актове. Този принцип е констатиран в мотивите на Решение № 13 от 22 юли 1993 г. по к. д. № 13 от 1993 г. Там изрично се отбелязва, че "По смисъла на чл. 120, ал. 2 сега съдебният контрол спрямо административните актове е допустим на общо основание, а е изключен само за изрично посочените от закона случаи".

Тълкуването на конституционната норма, както на всяка правна норма, е подчинено на общия тълкувателен принцип, съгласно който тълкувателят не е овластен да прави разграничение там, където законодателният текст е изразен в общи термини. За прилагането на чл. 120, ал. 2 от Конституцията е необходимо и достатъчно актът да е административен; да засяга граждани и/или юридически лица; да не е изключен изрично със закон от кръга на съдебнообжалваемите актове.
4. Очевидно е, че конституционната разпоредба създава единно материалноправно основание за съдебно обжалване на различни по вид административни актове. Сложността и многообразието на държавната дейност не позволяват изброяване и класифициране на административните актове в конституционни разпоредби. Поради това необходимостта от ограничаване на общата клауза за обжалваемост на административни актове в определени случаи е призната в чл. 120, ал. 2 от Конституцията чрез препращане към закона. Единствено законодателният орган може чрез закон да изключи определени административни актове от кръга на съдебно обжалваемите актове. В разпоредбата на чл. 120, ал. 2 от Конституцията не се съдържат критерии, обуславящи изключението от вида на административните актове. Познатото на българското законодателство и на правната теория разграничаване на административните актове според кръга на адресатите, характера на предписанието и еднократността или многократността на тяхното прилагане или сферата, в която се проявяват правните последици от акта, е без правно значение за тълкуване на конституционния текст. Законовата или доктриналната квалификация на един административен акт като нормативен, индивидуален или общ, вътрешноведомствен или външен не може да бъде конституционен критерий и не изключва този акт ex constitutionae (по силата на Конституцията) от кръга на съдебно обжалваемите актове.

Това не означава, че законодателят не е ограничен от Конституцията при изключване на определени административни актове от съдебно обжалване. Той остава ограничен от общите конституционни принципи - например не могат да бъдат изключени от съдебно обжалване административни актове, които засягат основни конституционни права (вж. Решение № 7 от 19 юни 1995 г. по к. д. № 9 от 1995 г. - ДВ, бр. 59 от 1995 г.). Видът на административния акт обаче не е самостоятелен конституционен критерий и не ограничава законодателя в неговата преценка.
5. От искането и представеното становище на главния прокурор съдът установява, че основният повод за искането се определя от "актовете, които Министерският съвет и други органи от изпълнително-разпоредителната власт отправят до подчинените им органи във вид на задължителни указания, предимно по прилагане на актове от по-висока степен". Посочените административни актове, с които се дават указания относно прилагането на нормативен акт от по-висока степен се издават от компетентния орган под различни наименования - окръжни, инструкции, указания, нареждания и др. Употребеното наименование в тези случаи е без значение. Правилно е изразеното в становището на Народното събрание разбиране, че когато по своето съдържание това са подзаконови нормативни актове по смисъла на чл. 7, ал. 3 от Закона за нормативните актове, те подлежат на съдебно обжалване по силата на чл. 120, ал. 2 от Конституцията. Решаващ в случая е нормативният характер на акта.

Не е много ясно какво се има предвид в искането, когато се говори за административни актове, "които съдържат несъществуващи в нормативните актове уредби на определени правоотношения". Обстоятелството, че предмет на акта са отношения, които не са уредени с акт от по-висок ранг, е без значение, когато административният орган е действал в кръга на своята компетентност. Ако тези актове имат нормативен характер, те на общо основание подлежат на съдебен контрол при условията на чл. 120, ал. 2 от Конституцията.
6. В своята практика административните органи издават и административни актове с чисто вътрешен характер. С тях се създават права или задължения само за органи или организации, подчинени на адресанта, без да се засягат правата и законните интереси на гражданите и юридическите лица. Разграничителният критерий в този случай е приложното поле и сферата на действие на административния акт. Тези актове, квалифицирани понякога в теорията, а по това дело в становището на Министерския съвет, като "административни ненормативни вътрешнослужебни актове", подлежат на административен контрол. Гражданите и юридическите лица не могат да обжалват по съдебен ред такива актове. Тези актове обаче остават извън кръга на съдебно обжалваемите актове не поради вида си, а защото липсва едно от конституционните условия на чл. 120, ал. 2 от Конституцията - да са нарушени или застрашени права или законни интереси на граждани и/или юридически лица. На това основание вътрешнослужебните административни актове не подлежат на съдебно обжалване и са изключени не само от действието на Закона за административното производство - чл. 3, т. 4, но и от общата клауза на чл. 120, ал. 2 от Конституцията.

Не могат да се изключат обаче случаи, когато под формата на тълкуване на норма от по-висш ранг или указания до подчинените органи се нарушават или застрашават правата или законните интереси на граждани и/или юридически лица. В този случай административният акт губи своя чисто тълкувателен или вътрешен характер и проявява действие "навън"- спрямо трети лица (граждани и юридически лица). Волеизявлението в акта не се изчерпва с прилагане на действаща правна норма, а претендира да уреди определена категория отношения, сиреч придобива нормативен характер. Точната квалификация на вида на административния акт в този случай е проблем на теорията. За сезирания съд тази квалификация може да има само спомагателен характер. Конституцията не въздига в решаващ критерий конкретната квалификация на административния акт, която в редица случаи може да бъде и спорна. Решаващ е правният ефект на административния акт - дали засяга субективни права или законни интереси на граждани или юридически лица. От този критерий следва да се ръководят и съдилищата. В тези случаи гражданите и юридическите лица могат да упражнят правото си на защита по чл. 56 от Конституцията чрез съдебното обжалване на административния акт - чл. 120, ал. 2 от Конституцията.
7. Преценката, дали един административен акт нарушава или застрашава права или законни интереси на граждани и/или юридически лица, може да бъде извършена само от компетентния съд след изясняване на конкретните обстоятелства и тълкуване на конкретния административен акт. Въпросите, свързани с характера на пороците, процедурата по съдебното обжалване и правните последици от постановеното решение, са предмет на законодателна уредба и съдебна практика и са извън компетентността на Конституционния съд.

Конституционният съд приема, че изложените съображения важат само за изрично упоменатите актове, доколкото същите са предмет на искането на главния прокурор.

Конституционният съд на основание чл. 149, ал. 1, т. 1 от Конституцията

РЕШИ:

Съгласно чл. 120, ал. 2 от Конституцията гражданите и юридическите лица могат да обжалват пред съдилищата всички административни актове, включително вътрешнослужебните, щом тези актове нарушават или застрашават техни права или законни интереси и не са изключени изрично със закон от съдебно обжалване.

Съдията Александър Арабаджиев подписа решението с особено мнение, което е приложено към делото.


:roll:
Гост.
Старши потребител
 
Мнения: 9438
Регистриран на: 25 Яну 2013, 17:33

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот REVOLUTION » 04 Юли 2009, 19:32

Imperator написа:Пламене,
Не бива да се съмняваш след като има Решение на КС. Просто пробвай. Винаги има първи път или веднъж. Революшъна нещо се кефи да спори с чен, ама той пръв нарушава тук някои правилца. Той е младо момче аджемийче, взел диплома за юрист и вероятно си е въобразил, че е хванал Мойсей за шлифера.
Аз те бях помолил да не ме наричаш Император, може просто Гришотски.


Императоре , колко имаш по административно право?Ако е повече от 2.99 , грабвай си студентската книжка и отивай да ти я анулират. :lol: :D .Май Радев , правилно те е постосвал , ако си блещил и тогава таквиз неща.... :lol:

П.П
Пенев не се връзвай на Гришотски , не че ти казвам да не пробваш.Ти си решаваш,но отговорът е ясен-определение за прекратяване!
REVOLUTION
Активен потребител
 
Мнения: 4455
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 11:26
Местоположение: гр.Пловдив

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот plamen_penev » 04 Юли 2009, 20:05

Не беше нужно, poli_g да го постваш цялото това решение... нали всички имаме компютри щом сме тук... един линк стигаше за по-неопитните в мрежата...
Обаче сега като се замисля, REVOLUTION, дали един контативен акт , какъвто е АУАН-а да кажем, може да се смята, че "нарушава или застрашава права или законни интереси на граждани"? Защото това е критерият даден и от КС :roll:
plamen_penev
Активен потребител
 
Мнения: 1388
Регистриран на: 13 Май 2007, 17:01
Местоположение: Пловдив

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот REVOLUTION » 04 Юли 2009, 20:27

plamen_penev написа:.
Обаче сега като се замисля, REVOLUTION, дали един контативен акт , какъвто е АУАН-а да кажем, може да се смята, че "нарушава или застрашава права или законни интереси на граждани"? Защото това е критерият даден и от КС :roll:

:wink: Аз затова казвам , че разбираш повече от императора от право.Много лесно можеш да си отговориш на въпроса , като си отговориш на други два въпроса.Има ли АУАН самостоятелно правно значение извън административно-наказателното производство?Ако не бъде издадено НП , АУАН засяга/застрашава ли някакви права или законни интереси?
REVOLUTION
Активен потребител
 
Мнения: 4455
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 11:26
Местоположение: гр.Пловдив

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот Imperator » 04 Юли 2009, 20:36

Императоре , колко имаш по административно право?Ако е повече от 2.99 , грабвай си студентската книжка и отивай да ти я анулират. :lol: :D .Май Радев , правилно те е постосвал , ако си блещил и тогава таквиз неща.... :lol:

П.П
Пенев не се връзвай на Гришотски , не че ти казвам да не пробваш.Ти си решаваш,но отговорът е ясен-определение за прекратяване![/quote]
Ами на мен ми се паднаха въпроси точно по ЗАНН и по ЗДП. Поддържах тезата, че в един от реквизитите винаги на практика няма нищо в него -този за щетите, нанесени с конкретно установеното деяние. Според ЗАНН, по отношение на вината се прилагат разпоредбите на НК. И така, той ме изслуша внимателно, после попита колежката-асистентка, съгласна ли е с петицата защото добре и аргументирано съм защитавал тезата си. А тя беше, че обикновено тези АУАН и последващите НП са порочно съставени, самоцелно и са по-скоро особен приходоизточник. Както винаги мисля, няма ли вреди или щети, не може да има никаква вина. Тази порочна практика до нейде се променя в България с факта на ЗОАРАКСД, но само по отношение на стопанската дейност. Самият професор В.Димитров казва, че ще бъде крайно трудно. По-моему, нужен е подобен закон, за да ограничи административния диктат на КАТ. ярослав радев не обичаше да има деление на властите, и не можеше да предвиди какво ше реши КС през 1995 г. Поли да чете внимателно, защото на всяка бланка пише АКТ за установяване на адм.нарушение. Значи е вътрешноправен акт, подписан от овластено лице. По едно дело във В.Търново РПУ се явяваше именно по такъв казус, но не беше подсказан от мен. Някой друг беше вече пробвал.
Imperator
Потребител
 
Мнения: 739
Регистриран на: 19 Окт 2001, 13:12
Местоположение: Варна

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот Imperator » 04 Юли 2009, 20:44

REVOLUTION,
Пламен правилно разбра, че веднага след съставянето на АУАН е почти винаги безсмислено да се дават опровержения в тридневен срок. Давай ги веднага пред Ад.Съд.Така преписката на КАТ остава да виси и НП не може да се издаде. Ти каква бележка имаш по админитративен процес? Разбирам, че по ГПК имаш отлична оценка, след като говориш за определението за прекратяване.
Imperator
Потребител
 
Мнения: 739
Регистриран на: 19 Окт 2001, 13:12
Местоположение: Варна

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот REVOLUTION » 04 Юли 2009, 21:14

Imperator написа:REVOLUTION,
Пламен правилно разбра, че веднага след съставянето на АУАН е почти винаги безсмислено да се дават опровержения в тридневен срок. Давай ги веднага пред Ад.Съд.Така преписката на КАТ остава да виси и НП не може да се издаде. Ти каква бележка имаш по админитративен процес? Разбирам, че по ГПК имаш отлична оценка, след като говориш за определението за прекратяване.


Добре че си ти императоре , за бая работи ме светна.... :lol:
REVOLUTION
Активен потребител
 
Мнения: 4455
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 11:26
Местоположение: гр.Пловдив

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот Imperator » 04 Юли 2009, 21:26

REVOLUTION,
Гледай да не ти светна едно ляво кроше. :P
Imperator
Потребител
 
Мнения: 739
Регистриран на: 19 Окт 2001, 13:12
Местоположение: Варна

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот REVOLUTION » 04 Юли 2009, 21:41

Imperator написа:REVOLUTION,
Гледай да не ти светна едно ляво кроше. :P

:lol: :lol: Обективно невъзможно е , тъй като съм прекалено бърз. :mrgreen:
REVOLUTION
Активен потребител
 
Мнения: 4455
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 11:26
Местоположение: гр.Пловдив

Re: Обжалвне на НП

Мнениеот Imperator » 04 Юли 2009, 21:45

REVOLUTION,
Прав си. Щом си бърз, значи че няма да смогна да те докопам за крошето.
Заеш ли, имам един приятел който казва:"Атазръб акчук ипелс иг аджар"
Imperator
Потребител
 
Мнения: 739
Регистриран на: 19 Окт 2001, 13:12
Местоположение: Варна

Следваща

Назад към Административно право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта


cron