начало

ВСС изпрати сигнал за доходи на роднини на Сарафов на ad hoc прокурора ВСС изпрати сигнал за доходи на роднини на Сарафов на ad hoc прокурора

Допустимо ли е?

Дискусии и казуси в областта на административното право и процес
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Допустимо ли е?

Мнениеот ivan33 » 25 Сеп 2011, 20:46

В процеса на съдебно оспорване на ИАА , с който се изменя предходен влязъл в сила акт, да се поиска инцедентен контрол на валидността на предходния акт, защото невалиден акт нито се изменя , нито отменя ?Или обект на контрол е само оспорения акт ? Съдът е допуснал доказателства в тази насока.И какво правим със предходния ако е невалиден? Ако пък е валиден и стабилен ИАА, произвел своето действие, защо се изменя? Стабилните актове не се изменят. Могат ли да се присъждат разноски на АО /Юристконс. възнаграждение/ , които дори не са поискани, какво остава да са представени доказателства. Може ли да се поиска спиране на делото в случай, че се сезира прокуратурата за документ с невярно съдържание /конст. акт/, на който се позовава съда в постановеното решение? И т.н. и т. н въпросите напират. Мисля, че няма начин да няма начин и съда и администрацията да заработят читаво.

Здравейте!
Бих искал да се получи дискусия и да се изразят мнения на хора ,които имат какво да кажат по следния казус, който описвам накратко. Предварително благодаря на тези, които биха се отзовали.А на останалите-Приятен есенен ден !
Въпросът ми се отнася до оспорен пред съда акт -Решение на директора на ТП на НОИ, с което е оставено в сила Разпореждане за изменение размера на ПОБ.
Фактология:
По едно искане за ПОБ/прекратени правоотношения след 01.01 07г/ НОИ се е произнесъл с три акта /Разпореждания /-съответно:
-2007г-"отпускам" на основание 54ж,чл.54а ал.1 и 54б ал.1 и т. н. от КСО,
-2008г." изменям" на основание чл.54ж от КСО и чл.6 ал.1 т.4 от НОИПОБ /представени и невзети в предвид документи/ и
-2010г."изменям" на осн. чл.54ж КСО, чл.6 ал.1 т.2 /представени нови документи/отНОИПОБ..
И с трите акта неправилно е определен размера на ПОБ-по-малък.Затова последния е обжалван пред АО , а неговото Решение и пред съда.Първите два не са , т.к в тях АО е вписал датата на издаване като дата и на връчване ,а са връчени на правоимащия далеч след тази дата...но е положил подпис . И трите акта, оказа се ,са подписани от едно и също лице , ненадлежно упълномощено-от директора , а не от ръководителя на обезщ. за безработица . Обжалваното Решение пък на директора на ТП на НОИ е подписано от лице също ненадлежно упълномощено-със заповед на директора да го замества при отсъствие като изпълнява задълженията му, произтичащи от правилника на НОИ, но не и от КСО. Имат и ред други пороци, които се виждат и от пръв поглед.
Размерът на ПОБ тогава се определяше като 60% от СМОД за 9месечен предходен период .
В случая искането изхожда от лице с трайни увреждания, което след дълго боледуване остава без работа , въпреки двете престижни професии, които има, а след изчерпване на ПОБ и контингент на Д "СП" за подпомагане с ЦПО, поради мизерната си пенсия. .. И в крайна сметка жертва на правосъдието за бедни-! Мтер. интерес по такива дела не е голям и им отказват служебен защитник. Затова сигурно малко хора имат опит с тези дела.
Ето защо в 9м. период от който се определя ПОБ са включени дълги периоди по чл.54б ал.7 т.2 от КСО -платен отпуск поради временна неработоспособност, както преди ,така и след 01.01.07г..В тези случаи размерът на СМОД се определя като сума от изплатените или начислени трудови възнаграждения за отработените дни , върху които са платени или дължими ОВ/чл.9 ал.2,3,4 от НОИПОБ/ и дохода от който е изчислен размерът на ПОВрНза дните на временна неработоспособност ,за които не се дължат осиг. вноски.
Първите се попълват от осигурителите в справка декларация Б-3,която се прилага към заявлението за отпускане на ПОБ ,съгласно т.5 ал.1 на чл.1 от НОИПОБ. А вторите се вземат от информ. система-Регистъра на ОЛ .В т.17.2 на Декларация №1, която осигурителите подават в НАП в законния срок вписват този доход и то само за вр. неработоспособност започнала преди 01.01.07г.Известно е , че след тази дата НОИ сам си изчислява и изплаща обезщетенията за ВрН и т.17.2 не се попълва от осигурителите за временна неработоспособност , започнала след тази дата.
С първото разпореждане е отпуснато ПОБ в размер,определен от СМОД, формиран само от трудовите възнаграждения за отработените дни,като дните по чл.54б ал.7 т.2 /болничните / за целия 9м период са оставени без доход , сякаш е прекъснато осигуряването. Както е видно от самия акт приложена е ал.1 на чл.54б, а не ал.7 т.2 .
Второто разпорждане изменя размера на ПОБ, като към СМОД, от който е изчислено то са прибавени и доходите , от които са изчислени ПО за дните на ВРем. неработоспособност, настъпила след 01.01.07г.А за тази , настъпила преди това оглушително се мълчи.Данните за изчисляване на новия размер на ПОБ са били налични още при издаване на първото разпореждане, но не са взети в предвид Човек би помислил, че НОИ се е произнесъл по нередовни документи, представени от заявителя, четейки акта. Разбира се няма уведомление за такива документи, защото тези данни не му се дължат.
Разликата в двата размера е изплатена на заявителя след периода, за който се дължи обезщентение...но в периода, от който се определя правото на достъп до ЦПО!!! Защото е повече от ясно , че този болен човек в напреднала възраст няма как да си намери работа и става контингент на ДСП И това плащане го лишава от този достъп и го поставя пред избор лекарства или дърва за огрев да си купува с мизерната си пенсия . Тоест от студ ли да се помине или от липса на лекарства.Ето това сякаш е истинското фактическо основание за издаване на второто разпорежданеИ това е истинското лице на соц. и осигурителна политика у нас. Нека не си мислим, че инвалидите бог знае колко тежат на бюджета -те също си плащат осигуровки. Нека вдигнем глави и видим кой краде и техните и нашите права.
За радост човека оцелява и подава до НОИ сигнал относно нарушенията по адм. процедура и пита /иска да знае !/ как е изчислено ПОБ, как е формиран СМОД, и от данните, с които разполага прави изчисления,с които доказва, че ако е била включена и базата от която са изчислени ПОВрН за дните преди 01.01.07г би следвало да получава максим. размер на ПОБ, който се определя с ЗБ на ДОО, а той е получавал на половина.Тези изчисления несъществено се отклоняват от изчисленията , които НОИ би следвало да направи, ако беше приложил закона, а не някакви вътрешни указания
По сигнала НОИ разпорежда проверка при осигурителя . Съставен е констативен акт с невярно и подвеждащо садържание: "Към момента на проверката разплащателните ведомости отговарят на данните в Регистъра на ОЛ./видно от представените по делото разпечатки от регистъра те са отговаряли и преди изчисляване на ПОБ/Данните в информ. система са коректно подадени, но на лицето е издадена некоректна справка декларация Б-2. В нея не е посочен дохода от който е изчислено ПОВрН за м. януари, започнало преди 01.01.2007г.. ПОБ ще бъде преизчислено на база коректно подадените данни в регистъра"
Тъкмо обратно , ако този доход беше посочен в справката тогава тя щеше да е некоректна, защото върху този доход не се дължат вноски .Този доход е подаден в срок в Д екл.№ №1 т.17.2 и НОИ го взема от там.
Няма обаче предписание за изготвяне на "коректна " справка, нито такава е представена по делото .Тоест липсва фактическото основание /представяне на нови документи/ за издаване на това разпореждане.Освен това, ако е имало некоректни документи, е предвиден ред за отстраняване на нередностите.
И отново периодите по чл.54б ал.7 т.2 преди 01.01-2007г. са оставени без доход.А без доход се оставят дните ,за които не е изплатено възнаграждение- Тоест осигуряването е прекъснато
По делото е поискано да се констатира нищожността на оспорения акт или да се отмени като незаконосъобразен. Поискано е съдът да се произнесе и относно валидността на предходните актове, защото невалиден акт нито се отменя, нито се изменя
Ако проявите интерес , ще Ви кажа какво е мнението и на съда и как го е мотивирал в постановения от него акт, който предстои да се обжалва .Типичен продукт на правораздаването за бедни
ivan33
Потребител
 
Мнения: 158
Регистриран на: 13 Дек 2006, 20:35

Re: Допустимо ли е?

Мнениеот advokat__nikolov » 25 Ное 2011, 19:05

ivan33 написа:В процеса на съдебно оспорване на ИАА , с който се изменя предходен влязъл в сила акт, да се поиска инцедентен контрол на валидността на предходния акт, защото невалиден акт нито се изменя , нито отменя ?Или обект на контрол е само оспорения акт ?


Пич, къде си расъл, я се поогледай ? :mrgreen:

Първо, няма такова животно "невалиден". Има нищожен и недействителен (унищожаем).

Абе много си зле ве. Как ще искаш отмяна на невалиден акт ? :mrgreen:

Къде го чу тва, че нищожен акт се отменя ? Кажи да се посмея малко.

Административно-контролния орган, когато се произнася е налице нов индивидуален административен акт, освен, ако отхвърля жалбата като неоснователна, шушумигоооо :mrgreen:

Падащия от небетоооо, когато АО изменя, той първо отменя цялата или съответната част на акта на подконтролния орган и после задълже решава по същество. Но няма да реши по същество при два особени случая, а само ще отмени акта, но няма да те уча сега :mrgreen:

Когато обявява нищожност няма какво да отменя ве, Тарзанеееее.
advokat__nikolov
 

Re: Допустимо ли е?

Мнениеот tedyxaz » 29 Ное 2011, 14:18

advokat__nikolov написа:
ivan33 написа:В процеса на съдебно оспорване на ИАА , с който се изменя предходен влязъл в сила акт, да се поиска инцедентен контрол на валидността на предходния акт, защото невалиден акт нито се изменя , нито отменя ?Или обект на контрол е само оспорения акт ?


Пич, къде си расъл, я се поогледай ? :mrgreen:

Първо, няма такова животно "невалиден". Има нищожен и недействителен (унищожаем).

Абе много си зле ве. Как ще искаш отмяна на невалиден акт ? :mrgreen:

Къде го чу тва, че нищожен акт се отменя ? Кажи да се посмея малко.

Административно-контролния орган, когато се произнася е налице нов индивидуален административен акт, освен, ако отхвърля жалбата като неоснователна, шушумигоооо :mrgreen:

Падащия от небетоооо, когато АО изменя, той първо отменя цялата или съответната част на акта на подконтролния орган и после задълже решава по същество. Но няма да реши по същество при два особени случая, а само ще отмени акта, но няма да те уча сега :mrgreen:

Когато обявява нищожност няма какво да отменя ве, Тарзанеееее.


Брех, по-спокойно, Николов, не е нужно да нападаш и обиждаш човека. "нищожен и недействителен (унищожаем)." - Объркал си се. Недействителността е родово понятие и включва нищожност и унищожаемост.

И да, нищожен акт не може да се отмени, предвид, че въпросния не поражда никакви правни последици, нищожността се прогласява м/у страните или по съдебен ред, но унищожаемите актове, могат да се изменят, отменят или допълват от по-горестоящия адм. орган или съда.
T.Ivanova
Аватар
tedyxaz
Младши потребител
 
Мнения: 79
Регистриран на: 11 Окт 2010, 12:11


Назад към Административно право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта


cron