Здравейте,
имам предплатен Интернет към NET1, който изтича след седмица, като съм предплатил и за следващ период - още една година.
Понеже NET1 вече е собственост на Vivacom (БТК), предплащанията се приемат в офиси на Vivacom, където винаги се опитват да прехвърлят клиентите на NET1 към двугодишни Vivacom договори.
Към момента съм един от потребителите, които все още предпочитат предплатени NET1 планове. Поне при мен самият Интернет върви без проблем през старата мрежа на NET1, но от хора в други квартали съм чувал, че занемарили съпорта откакто са придобити от Vivacom.
Освен това, не ми се минава на двугодишен договор към Vivacom, понеже след по-малко от година планирам преместване на нов адрес, а там към момента все още не се знае дали Vivacom ще имат покрититие.
Притеснения представляват противоречивите твърдения на служителите в офисите на Vivacom. Най-общо, те могат да се обобщят така:
1/ В някои офиси отказват да приемат предплащания към NET1, защото се очаквало закриване на NET1 в някакъв момент
2/ В други приемат предплащания, като казват, че мрежата ще бъде поетапно подменена с Vivacom мрежа и тогава ще трябва NET1 потребителите да минат на Vivacom договори. Но има различно тълкувание какво се случва с остатъка от предплатената сума в случай, че при неизтекъл предплатен период, NET1 бъде закрит:
а/ някои казват, че остатъкът ще бъде запазен и ще се приспада от бъдещите такси по Vivacom договор
б/ други твърдят, че остатъкът се губи и нищо няма да се възстановява/приспада
В индивидуалния ми договор с NET1 (последният е от 2020г.), такива случаи не са описани.
На сайта на Vivacom, в Секцията "Общи условия" са публикувани "Условия за предоставяне на услуги от Виваком България като правоприемник на NET1"
https://www.vivacom.bg/bg/files/17081-n ... 2018-g.pdf
Там са изброени следните основания за прекратяване:
"28.Договорът за услуги между ПОТРЕБИТЕЛЯ и НЕТ 1 се прекратява:
28.1. В срока и при условията, регламентиран в договора, или при взаимно съгласие,
изразено писмено от страните;
28.2. От страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ с 1-месечно писмено предизвестие до НЕТ 1;
28.3. От страна на НЕТ 1 с 1-месечно писмено предизвестие до ПОТРЕБИТЕЛЯ;
28.4. Едностранно и без предизвестие от НЕТ 1, в случай на неплащане на цените по т. 21.2 от тези Общи условия от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ;
28.5. Едностранно и без предизвестие от НЕТ 1, при неизпълнение на задълженията по т.18.2, т.18.3 и т. 18.4 от тези Общи условия;
28.6. Незабавно при настъпване на обстоятелства на непреодолима сила;
28.7. Незабавно по силата на акт на компетентен държавен орган;
28.8. Незабавно при прекратяване на дейността на НЕТ 1, съгласно Закона за електронните съобщения."
От друга страна, в същите общи условия има следният текст относно прехвърлянето:
"12.11. (Изм. – в сила от 25.05.2018 г.)Eдностранно да прехвърля на трето лице всички свои
права и задължения, произтичащи от индивидуалния договор с Потребителя и тези Общи
условия. Tретото лице следва да е надлежно регистрирано като предприятие,
предоставящо същите или повече и/или по-качествени електронни съобщителни услуги.
При прехвърлянето НЕТ 1 осигурява необходимите гаранции за запазване на качеството на
предоставяните на Потребителя услуги до по-късната дата измежду изтичането срока на
договорите за услуги и изтичането на шест месеца от датата на влизане в сила на
договора, по силата, на който са прехвърлени на новия оператор правата и задълженията.
НЕТ 1 уведомява Потребителя за извършеното прехвърляне по подходящ начин, като за
такова се счита и:
Публикация на сайта http://www.net1.bg, като посочва датата на публикацията, датата, на
която ще влезе в сила договорът, по силата на който ще бъдат прехвърлени правата и
задълженията, както и достатъчно данни за новия оператор, като например – фирма,
седалище, ЕИК, адреси на търговските обекти, Интернет адрес и телефон за връзка;
Електронно съобщение, изпратено на електронния адрес, посочен от Потребителя в
договора;
Телефонно обаждане на посочен от Потребителя в договора телефонен номер; или
Съобщение в месечната сметка.
4
С влизането в сила на тези Общи условия се счита, че Потребителят изрично се е
съгласил/приел правото на НЕТ 1 да прехвърля на трети лица своите задължения,
произтичащи от сключения договор.
Предоставянето на лични данни на ПОТРЕБИТЕЛИТЕ на третото лице се извършва
съобразно националното и европейското законодателство и съгласно „Политиката за
поверителност на личните данни на НЕТ1."
Самото съобщение за придобиването на NET1 от Vivacom получих на 23.09.2021, като след това през януари 2022 отново си предплатих за още една година в офис на Vivacom, през която нета си върви без проблем по същата схема и без да съм подписвал договор с Vivacom.
Тъй като нито аз съм юрист, нито пък служителите в техните офиси, не мога да се ориентирам кое от това, което ми казват те, е вярно (а те явно имат зададени цели за активиране на нови Vivacom договори).
Въпросите ми са следните:
1/ След като към момента Vivacom са приели предплащане за бъдещ период, без да е подписван нов договор с тях (издават само касов бон с името на услугата - "Предплатен Интернет 12м"), имат ли право, ако в един момент закрият NET1, да НЕ възстановят/ приспадат остатъка от предплатената сума (все пак, от текстовете по-горе, разбирам, че Vivacom е правоприемник на NET1)
2/ Аз съм предплатил в началото на януари за следващ период, започващ от февруари 2023. При положение, че все още не е започнал този период, имам ли право да си взема обратно предплатената сума и да отменя предплащането?
Предварително благодаря!
- Дата и час: 27 Ное 2024, 09:23 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Въпроси относно предплатен Интернет към NET1
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
6 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Въпроси относно предплатен Интернет към NET1
Здравейте.
Много притеснения за нищо. Аналогичен случай е при клиентите на бившия телекомуникационен оператор Blizoo, които вече са клиенти на А1 (Mtel).
При положение, че клиента си спазва задълженията по договора (предплатените услуги също са с договор) - оператора също трябва да спазва своите. Виваком е правоприемник на активите и пасивите NET1.
Много притеснения за нищо. Аналогичен случай е при клиентите на бившия телекомуникационен оператор Blizoo, които вече са клиенти на А1 (Mtel).
При положение, че клиента си спазва задълженията по договора (предплатените услуги също са с договор) - оператора също трябва да спазва своите. Виваком е правоприемник на активите и пасивите NET1.
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
- guest1
- Активен потребител
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34
Re: Въпроси относно предплатен Интернет към NET1
След като ви изтече договора, Виваком ще е свободен да ви промени условията по предоставяне на услугата ако пожелае, а предплатената сума няма да се загуби, или ще се приспада от бъдещи сметки към тях или може да поискате да ви я възстановят ако се откажете да ползвате услугите им. Сега, дали са длъжни да ви върнат надплатената сума е въпрос с много условности но в момента не е належащ така че да няма да го разнищваме.
- atom22
- Потребител
- Мнения: 139
- Регистриран на: 28 Апр 2018, 14:47
Re: Въпроси относно предплатен Интернет към NET1
atom22 написа:След като ви изтече договора, Виваком ще е свободен да ви промени условията по предоставяне на услугата ако пожелае, а предплатената сума няма да се загуби, или ще се приспада от бъдещи сметки към тях или може да поискате да ви я възстановят ако се откажете да ползвате услугите им. Сега, дали са длъжни да ви върнат надплатената сума е въпрос с много условности но в момента не е належащ така че да няма да го разнищваме.
Договор не изтича - изтича срокът, за който е сключен- при срочните. После става безсрочен.
Условията се запазват, ако двете страни не се споразумеят за промяна. Вивасом не могат да ги променят едностранно
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
- guest1
- Активен потребител
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34
Re: Въпроси относно предплатен Интернет към NET1
guest1 написа:atom22 написа:След като ви изтече договора, Виваком ще е свободен да ви промени условията по предоставяне на услугата ако пожелае, а предплатената сума няма да се загуби, или ще се приспада от бъдещи сметки към тях или може да поискате да ви я възстановят ако се откажете да ползвате услугите им. Сега, дали са длъжни да ви върнат надплатената сума е въпрос с много условности но в момента не е належащ така че да няма да го разнищваме.
Договор не изтича - изтича срокът, за който е сключен- при срочните. После става безсрочен.
Условията се запазват, ако двете страни не се споразумеят за промяна. Вивасом не могат да ги променят едностранно
Защо е нужно да изпадаме в такъв семантичен спор сега. За всички практични цели коментара ми си запазва логическата издържаност. Да, не съм написал "срока" пред "договора" но идеята е ясна. Всеки ще разбере точно какво искам да кажа, много е трудно да се пише логически неоспорим текст и винаги става много по-сложен и труден за осмисляне, общо взето ако някой иска да се заяжда за разни думи винаги може да намери даже и в текстове на професионалисти в областите си.
- atom22
- Потребител
- Мнения: 139
- Регистриран на: 28 Апр 2018, 14:47
Re: Въпроси относно предплатен Интернет към NET1
NET1 е разплащателна компания и е възможно някои офиси да са решили да не приемат предварителни плащания към NET1, тъй като се очаква компанията да затвори в даден момент. Тази информация обаче не се актуализира и знанията ми бяха прекъснати през 2021 г. heardle така че не мога да кажа със сигурност какво е текущото състояние на NET1.
- hennysmath
- Нов потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 06 Фев 2023, 06:30
6 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 28 госта