Здравейте,
Ако определен доставчик/производител на стоки писмено (чрез имейл) определи/уведоми търговците си (юридически дружества), че продажните цени към крайни клиенти не бива да са по-ниски с Х% от крайните клиентски цени от каталога на производителя, но 1 търговец решава, че няма да се "подчини" на това правило и подбива цените, като занижава цените си и съответно по този начин привлича повече продажби -- може ли да се търси отговорност на този търговец законово през съд или чрез налагане на глоба от КЗК?
Вметвам, че доставчикът/производителят не може да се пребори с този търговец (въпреки че е информирал търговеца многократно) иначе казано не бездейства по темата, но в същото време не им спира доставките. (Тема, която няма смисъл да разискваме.)
Благодаря!
- Дата и час: 27 Апр 2025, 18:38 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Подбиване на цени
|
|
6 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Подбиване на цени
Според договора между търговците, съобразен със законите за регулиране на търговията и защита на потребителите.
- ivanov_p
- Активен потребител
- Мнения: 4607
- Регистриран на: 26 Ное 2013, 19:53
Re: Подбиване на цени
Проблемът на какви цени продава дадения търговец си е лично негов.Той е задължен единствено да спазва договорените с производителя плащания по определената тарифа.Дъмпингът в случая е изцяло за сметка на търговеца и на негов търговски риск.Тази търговска дейност не попада в обхвата на актовете,преследвани от КЗК и КЗП.Дори да има устна уговорка за поддържане на определен ценови баланс,спазването на тази уговорка е изключително оставено на добрата воля на търговеца.Не е скрепена с императивни санкции от страна на дадения производител.
- rabotoholic
- Младши потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 07 Мар 2025, 12:01
Re: Подбиване на цени
Но производителя държи всички карти, не знам как няма да може да се пребори. Да не е обвързан със закон да продава на този търговец? А търговеца на загуба ли продава стоката? Ако продава на загуба то това е много важен критерии за наличие на монополна практика, според идеята и смисъла на свободния пазар. Сега дали е така и според нашето законодателство вече е много по-труден въпрос, понеже сме държавата на неограничените възможности все пак.
- atom22
- Потребител
- Мнения: 153
- Регистриран на: 28 Апр 2018, 14:47
Re: Подбиване на цени
Примерът,който давате е твърде общ.Необходима е някаква конкретика–да посочите поне за какъв търговец на дребно става въпрос.Верига,малко квартално магазинче или бутик.
Производителят има право да контролира продажните цени в магазините при определени хипотези:
например веригата ЛИДЛ има производствена база за свои уникални хранителни и други продукти,които предлага на потребителите на строго контролирани цени.
Уточнете вашия конкретен случай за да може да дам мнение.
Производителят има право да контролира продажните цени в магазините при определени хипотези:
например веригата ЛИДЛ има производствена база за свои уникални хранителни и други продукти,които предлага на потребителите на строго контролирани цени.
Уточнете вашия конкретен случай за да може да дам мнение.
- rabotoholic
- Младши потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 07 Мар 2025, 12:01
Re: Подбиване на цени
Ето един пример, но с по-прости думи и без много счетоводни и правни термини.
Търговец 1 продава даден артикул и за целта - плаща за реклами. Това са разходи, които се включват в крайната цена.
Търговец 2 не дава пари за директна реклама, а обявява „прИмоция“ или „акция“ - въпрос на терминология.
Според потребителя - цената на търговец 2 е по-ниска, но счетоводно и двамата са на едно ниво.
В България има и по-лоши практики:
Верига Х „изнудва“ производител Y за ниски цени, с мотив - „Ще вземем много голямо количество“. Съответно производителя снижава качеството на тази партида. Или повишава цените за другите търговци.
Другия момент - повечето големи вериги работят с до 3 месеца отложено плащане. Тоест - с парите на производителите!
Търговец 1 продава даден артикул и за целта - плаща за реклами. Това са разходи, които се включват в крайната цена.
Търговец 2 не дава пари за директна реклама, а обявява „прИмоция“ или „акция“ - въпрос на терминология.
Според потребителя - цената на търговец 2 е по-ниска, но счетоводно и двамата са на едно ниво.
В България има и по-лоши практики:
Верига Х „изнудва“ производител Y за ниски цени, с мотив - „Ще вземем много голямо количество“. Съответно производителя снижава качеството на тази партида. Или повишава цените за другите търговци.
Другия момент - повечето големи вериги работят с до 3 месеца отложено плащане. Тоест - с парите на производителите!
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
- guest1
- Активен потребител
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34
6 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта