начало

Президентът: Избирателното правосъдие е проблем. Има много дела на трупчета Президентът: Избирателното правосъдие е проблем. Има много дела на трупчета

Въпрос за връщане на повредена стока

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Въпрос за връщане на повредена стока

Мнениеот aboveandbeyond » 09 Авг 2024, 09:05

Здравейте.

Преди няколко месеца закупих автомобилна част от онлайн сайт, от който винаги съм получавал качествени части. Сега обаче установявам, че тази част не работи както трябва, поради което искам да я върна за ремонт или замяна - за мен няма значение, просто искам да имам работеща част. Доколкото успявам да се ориентирам,
Въпросът ми е - кой трябва да заплати транспорта на стоката при изпращането и при връщането впоследствие, след като тя все още е гаранционна? Стоката няма никакъв договор за гаранция, поради което приемам, че всичко си е стандартно.

Благодаря!
aboveandbeyond
Младши потребител
 
Мнения: 18
Регистриран на: 07 Яну 2023, 09:13

Re: Въпрос за връщане на повредена стока

Мнениеот nikodim77 » 09 Авг 2024, 23:03

Здравейте,
Вие, следва да понесете разходите за транспорт.
Но все пак се запознайте с ОУ на продавача, ако е публикувал такива…
nikodim77
Активен потребител
 
Мнения: 1290
Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29

Re: Въпрос за връщане на повредена стока

Мнениеот guest1 » 10 Авг 2024, 16:16

Здравейте.
Първо си оправете терминологията. Не може да се възползвате от право на отказ и връщане (пъ чл. 50 от ЗЗП) защото срокът е 14 дневен.
При вас е рекламация, поради влошени експлоатационни характеристики. Нещо, което вие трябва да докажете
Чл. 125. (5) При подаване на рекламация потребителят задължително прилага и документите, на които се основава претенцията:
1. касова бележка или фактура;
2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на услугата с договореното;
3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.


Колкото до транспортните разходи - вие трябва да платите поне в едната посока и после да искате овъзмездяване.
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“

Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
guest1
Активен потребител
 
Мнения: 2401
Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34

Re: Въпрос за връщане на повредена стока

Мнениеот aboveandbeyond » 11 Авг 2024, 22:56

Връщане, с цел ремонт или замяна, това се има предвид. Благодаря много за мненията. Всичко друго по казуса ми е ясно, интересуваха ме само транспортните разходи. :)
aboveandbeyond
Младши потребител
 
Мнения: 18
Регистриран на: 07 Яну 2023, 09:13

Re: Въпрос за връщане на повредена стока

Мнениеот guest1 » 12 Авг 2024, 09:07

aboveandbeyond написа:Връщане, с цел ремонт или замяна, това се има предвид. Благодаря много за мненията. Всичко друго по казуса ми е ясно, интересуваха ме само транспортните разходи. :)

Едтестнено, че вие ще платите транспорта поне в едната посока. Защото в момента има само претенция - търговецът не е видял частта и не се,я съгракил, че има гаранционен дефект.
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“

Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
guest1
Активен потребител
 
Мнения: 2401
Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34

Re: Въпрос за връщане на повредена стока

Мнениеот aboveandbeyond » 16 Авг 2024, 17:38

guest1 написа:
aboveandbeyond написа:Връщане, с цел ремонт или замяна, това се има предвид. Благодаря много за мненията. Всичко друго по казуса ми е ясно, интересуваха ме само транспортните разходи. :)

Едтестнено, че вие ще платите транспорта поне в едната посока. Защото в момента има само претенция - търговецът не е видял частта и не се,я съгракил, че има гаранционен дефект.


Благодаря Ви за отговора.
aboveandbeyond
Младши потребител
 
Мнения: 18
Регистриран на: 07 Яну 2023, 09:13


Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта


cron